آموزش به شيوه KDE
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آموزش به شيوه KDE
نوشته شده در 7 آذر 1389
بازدید : 40
نویسنده : مولوی
ررسي نرم‌افزارهاي آموزش علوم پايه منبع باز
آموزش به شيوه KDE
آموزش سيستم عامل‌هاي لينوكسي، اصلا دشوار نيست. در حقيقت بايد گفت اين والدين هستند كه مي‌خواهند علوم پايه را به كودكان خود آموزش دهند. اگر كودكي از حل مسائل رياضي مبتدي خسته شده و نياز به تفريح دارد، يا ديگر نمي‌توان او را راضي كرد كه كاغذ و خودكار وسيله خوبي براي تدريس است، بهتر است به سراغ كي‌دي‌اي و بسته آموزشي آن برويد.

بسته نرم‌افزاري آموزشي KDE براي پر كردن همين خلأ به وجود آمده است: نرم‌افزارهاي كوچكي كه طبيعتا آموزنده هستند. اين نرم‌افزارها براي تدريس علوم پايه فوق‌العاده بوده و نگارش تحت ويندوز و لينوكس آنها نيز موجود است.

رياضيات ساده

ساده‌ترين ماژول رياضيات در كي‌دي‌اي، KBruch است كه كسرها را به شكلي چشم‌نواز به كودكان آموزش مي‌دهد. در حالت ساده آن، به دانش‌آموزان مفاهيم ساده كسر را آموزش مي‌دهد. دانش‌آموزان پس از آن مي‌توانند مسائل پيچيده‌تر كسر را از نقطه نظر محاسباتي، مقايسه‌اي، تبديلي، فاكتورگيري و درصدگيري بياموزند.

اين نرم‌افزار علاوه بر اين مي‌تواند با مطرح كردن پرسش‌هاي كوچك، رياضيات هم آموزش بدهد.

يكي ديگر از نرم‌افزارهاي رياضياتي كي‌دي‌اي، KIG است كه دانش‌آموزان در آن مي‌توانند نقطه، خط، نيم خط، بردار، دايره و ديگر اشياي دوبعدي را به‌تصوير بكشند. از كاربردهاي مهم اين نرم‌افزار، آموزش جبر است. به عنوان مثال، دو خط را در نظر بگيريد كه در محلي با هم تلاقي دارند. نقطه قرمز، نقطه تلاقي دو خط است و مختصات خط‌ها نيز نشان داده شده است.

رياضيات تنها موضوعي نيست كه كي‌دي‌اي به دانش‌آموزان ياد مي‌دهد. اين بسته، نرم‌افزار هيجان‌انگيز ديگري به نام كلزيوم دارد كه جدول تناوبي مختصات را آموزش مي‌دهد. همچنين قابليت نمايش شبيه‌سازي شده اتم‌ها و مولكول‌ها را نيز دارد و مي‌تواند مسائل شيمي را حل كند.

دانش‌آموزان همچنين مي‌توانند با ابزار KGeography كار كرده و به فراگيري اين ابزار بپردازند. اين ابزار نواحي زيادي را پشتيباني كرده و بر‌اساس سيستم كوئيز آموزش مي‌دهد.

همچنين در اين بسته مي‌توان نرم‌افزار Anki را پيدا كرد كه يكي از نرم‌افزارهاي مفيد آموزش زبان است. اين ابزار براي سنين مختلف، پيشنهادهاي مختلفي دارد كه مي‌توان آن را از پيش‌دبستاني تا سطح دانشگاهي تنظيم كرد و با اين نرم‌افزار تئوري گراف‌ها را فرا گرفت.

استفاده از اين بسته بسيار لذت‌بخش و ساده است و براي تمام كساني كه مي‌خواهند به عنوان وسيله‌اي كمك آموزشي از كامپيوتر استفاده كنند، توصيه مي‌شود. براي آشنايي و مطالعه بيشتر با اين پروژه به وب سايت زير برويد:

http:‌/‌‌/‌edu.kde.org



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , لینوکس , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: